عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی

به دلیل اینکه بینی یکی از مهمترین اعضای چهره به حساب می آید و در تعیین شکل ظاهری نقش بسزایی دارد، جراحی زیبایی بینی جزو عمل‌های محبوب و پرطرفدار است.  عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی ممکن است به فاکتور های مختلفی بستگی داشته باشد. مردم به دلایل متعدد عمل بینی را انجام می‌دهند اما معمولا به طور کلی این قسم جراحی بر دو نوع است:

عمل بینی زیبایی: که معمولا برای اصلاح یا افزایش زیبایی شکل ظاهری انجام می‌شود.

عمل بینی اساسی: که معمولا برای اصلاح یا افزایش عملکرد بینی انجام می‌شود.

رینوپلاستی

البته در برخی موارد ممکن است بیمار هر دو عمل را همزمان انجام دهد و با ترکیب هر دو نوع جراحی هم عملکرد و هم شکل ظاهری بینی را بهبود بخشد.  (به عنوان مثال، انحراف تیغه بینی با سپتوپلاستی). زمانی که به دنبال تغییر شکل بینی خود هستید، بسیار مهم است که نتیجه جراحی زیبایی طبیعی به نظر رسد و عملکرد اصلی بینی را هم فراموش نکنیم. در این مقاله با بعضی از عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی آشنا می شویم و در این راستا می توانیم با قدم های استوارتری گام برداریم.

 

حفظ عملکرد اصلی بینی بسیار با‌اهمیت است و یکی از فاکتورهای موثر بر نتیجه جراحی زیبایی بینی است. از دیگر عوامل مهارت و تخصص خود جراح می‌باشد. دکتر صوفی زاده اکنون با بیش از 17 سال کار جراحی در رشته گوش و حلق و بینی و تمرکز بر جراحی های زیبایی صورت و بینی از جراحان بسیار با سابقه و جزو یکی از بهترین ها در جراح بینی در کشور می باشند.

رینوپلاستی بینی جراحی بینی دکتر صوفی زاده

تصویر زیر نمونه کاری از جراحی بینی است که توسط دکتر صوفی زاده انجام شده است. همان طور که می بینید بینی فرد گوشتی می باشد و پس از جراحی ظاهر مناسبی در بینی ایجاد شده است. برای مشاهده تصاویر بیشتر می توانید به گالری جراحی زیبایی بینی گوشتی مراجعه کنید.

اولین عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی دانش و تجربه جراح می باشد

سطح مهارت و دانش جراحی جزو عوامل موثری است که عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی بسیار تاثیر گذار است. خیلی مهم است که جراحی را انتخاب کنید که بصورت مداوم در حال درس گرفتن از تجربیات خود باشد، فردی متعهد که همیشه به دنبال توسعه مهارت‌هایش است.

دکترصوفی زاده در این‌باره معتقد است جراح باید هر روز نتایج جراحی زیبایی  خود را ارزیابی کند و پویا باشد. وی معتقد است نباید از انتقال دانش خود به دیگران اجتناب کنیم. وی در  وبساایت خود نیز مطالب مفیدی ارایه کرده و اطلاعات مناسبی را در اختیار بیماران قرا داده است. آموزش و به اشتراک گذاری اطلاعات، انتظارات بیماران را بهتر برآورده خواهد کرد و باعث می‌شود افراد درک بهتری از دانش و مهارت جراح خود داشته باشند.

اولین عوامل موثر در نتایج جراحی بینی

 ظاهری طبیعی  پس از عمل یکی دیگر از عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی می باشد

یکی دیگر از عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی  است، داشتن ظاهری طبیعی پس از انجام  جراحی زیبایی بینی می‌باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند در حدود دهه 5 الی 10 سال پیش در ایران و اوایل دهده 1970 در کشور های پیشرفته همه به دنبال انجام عمل بینی بصورت سربالا بودند.

این روزها اما، بیماران فهمیده‌ترند و به دنبال نتیجه‌ای هستند که شکل ظاهری دماغ با ویژگی‌های صورت آنها متناسب باشد. نتیجه باید به صورتی باشد که شکل ظاهری بینی در دراز مدت جذابیت خود را از دست ندهد، متناسب با سایر اعضای صورت بوده و بسیار طبیعی به نظر برسد. برای دستیابی به این هدف می‌توان از تکنیک‌های متمرکز بر تغییر شکل غضروف بجای برداشتن آن استفاده نمود و روش‌های ترمیمی را جایگزین متدهایی کرد که در آن قسمتی از بافت را برش داده و جدا می‌کنند. نگه داشتن ساختار بینی در عین انجام متد‌های زیبایی بسیار مهم است، و تلاش می‌شود برای انجام پیوندهای غضروفی از خود بافت بدن استفاده شود تا آثار و نتایج جراحی زیبایی بینی با گذشت زمان و در درازمدت از بین نرود.

جراحی بینی دکتر صوفی زاده دکتر صوفی زاده جراح بینی جراحی دماغ

تاثیر خصایص ژنتیکی پوست و فرم بینی در نتایج جراحی زیبای بینی

خصایص ژنتیکی پوست وفرم بینی یکی دیگر از عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی می باشد. پوست جوان با خاصیت الاستیسیته بالا قدرت مانور عمل پزشک را بیشتر می‌کند. بینی‌های استخوانی هم در مقایسه با بینی غضروفی بهتر بوده و افرادی که بینی گوشتی دارند هرگز نباید فراموش کنند که جراحی را انتخاب کنند که مهارت، تجربه و تخصص بالا در این زمینه را دارا باشد؛ در حالی‌که جراحی زیبایی بینی استخوانی جراحی راحت‌تری بوده ومعمولا نتیجه خوبی به دنبال دارد.

بنابراین، نتیجه موفقیت‌آمیز جراحی بینی تا حدود بسیاری به مهارت جراح، دانش و تکنیک‌های مورد استفاده جراح دارد، و باید تلاش شود با توجه به خصوصیات ژنتیکی و فرم استخوان بینی، شکل ظاهری طبیعی حفظ شود، همچنین بیمار در مورد عمل و محدودیت‌های پیش‌رو اطلاعات لازم را داشته باشد. استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری که شکل تخمینی را قبل و بعد عمل بازسازی می‌کنند بسیار رضایت‌بخش بوده و احتمال موفقیت بعد از عمل را بیشتر می‌کند.

دکتر صوفی زاده همواره درتلاش است بهترین نتیجه ممکن را در بینی فرد ایجاد کند تا پس از جراحی زیبایی بینی نتایج مورد رضایت بیمار واقع شود.عوامل موثر در نتایج جراحی زیبای بینی ممکن است به عوامل دیگری بستگی داشته باشد که از فرد به فرد متفاوت است.

عمل رینوپلاستی بینی

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شکوه مرادی
شکوه مرادی
1 سال قبل

آیاجراحی بینی باعث تنگی تنفس می شود ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  شکوه مرادی

سلام وقتتون بخیر . در صورتی که از بافت بینی به میزان مناسب کم شود و جراح بینی برای انجام تغییرات به منظور زیبایی از تکنیک های مناسبی استفاده کرده باشد این اتفاق برای فرد رخ نخواهد داد . این گونه عوارض اغلب در جراحی بینی عروسکی مشاهده می شود .

گلرخ صناپور
گلرخ صناپور
1 سال قبل

آیا این درست است که مهارت جراح یکی از مهمترین فاکتورهای نتیجه ی جراحی است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  گلرخ صناپور

سلام. باید دقت داشته باشید اگر انتخاب جراح به درستی صورت نگیرد ممکن ات باعث شود مشکلاتی پیش بیاید که نیازمند جراحی ثانویه شوید بنابراین جراح اصلی ترین تاثیر را بر روی نتیجه ی جراحی دارد.

نسرین وفا دوست
نسرین وفا دوست
1 سال قبل

سلام. چه زمانی فرم بینی نرمال می شود شد

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. حدودا دو هفته بعد از جراحی، بینی هنوز متورم است، اما بعد از گذشت چند ماه بینی به فرم نرمال برمی گردد

فریبرز کثیری
فریبرز کثیری
10 ماه قبل

چه عواملی در نتایج جراحی بینی تاثیر گذار است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل

سلام به طور کلی عوامل موثر در نتایج جراحی زیبایی بینی را میتوان در تجربه جراح پلاستیک در این حوزه و تخصص مرتبط صلاحیت جراح پلاستیک در حوزه جراحی بینی و اعتماد به نفسی که جراح پلاستیک به شما می دهد خلاصه کرد

دکتر محمد صوفی زاده