علت درد استخوان بعد از عمل بینی

تغییر حالت ظاهری صورت افراد بخصوص در قسمت بینی تاثیر بسزایی در زیبایی چهره ی فرد دارد. این تغییرات با بالا رفتن اعتماد به نفس و کسب یک صورت زیبا و عاری از نقص برای فرد همراه میشود. افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند قطعا یک سری سوالات در ذهنشان پیش می آید که طبیعی است بخواهند قبل از عمل پاسخ آن را پیدا کرده و در رابطه با آن اطلاعات لازم را کسب کرده باشند. یکی از این سوالات مربوط به درد استخوان بعد از عمل بینی میباشد. سعی کردیم در این مطلب پیش زمینه ای ذهنی در این رابطه برای شما فراهم کنیم.

درد استخوان بعد از عمل بینی

جراحی بینی نیز مانند سایر انواع جراحی ها همراه با درد است و امکان ندارد جراحی بینی بدون درد سپری شود. اینکه طی جراحی دردی احساس نشود بخاطر بیهوشی بوده است ولی اگر بعد از جراحی بینی نیز دردی احساس نکرده است قطعا یک پزشک حاذق و با تجربه جراحی را انجام داده است. البته میزانی احساس درد خفیف بعد از جراحی امری کاملا طبیعی است. نمیتوان به طور قطعی راجع به علت درد استخوان بعد از عمل و یا اینکه دردی وجود دارد یا نه صحبت کرد. ولی حداقل میزان درد را هر فرد میتواند احساس کند. درواقع هیچ یک از عوارض و در بعد از عمل قابل پیش بینی نمیباشد و بستگی به انجام عمل جراحی و سپس به مراقبت بعد از جراحی دارد. باید بدانید مهمترین دلیل حس خوب برخی افراد نسبت به عمل بینی، دید واقع بینانه ی آن ها نسبت به نتیجه ی عمل است.

علت درد استخوان بعد از عمل بینی درد استخوان بینی جراحی بینی

علت درد استخوان بعد از عمل بینی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هیچ پاسخ عمومی در این رابطه وجود ندارد و بستگی زیادی به میزان تحمل درد فردی دارد. جالب است بدانید که نتیجه ی جراحی بینی در افراد متفاوت متغیر است. در برخی افراد چند ماه بعد از عمل و در برخی افراد تا چند سال نیز ممکن است طول بکشد.

عوامل کاهنده ی درد بعد از عمل بینی

• استفاده از تکنیک های نوین
  • ایجاد برش های کوچک تر
  • استفاده از ابزار های مخصوص برای انجام جراحی

جراحی بینی بسته

جراحی بینی به روش بسته یکی از تکنیک های جراحی بینی میباشد که در بینی هایی که نیاز به تغییر زیاد ندارد کاربرد دارد.

مزایای عمل جراحی بینی به روش بسته

•  کبودی تورم کمتر
  • دوره نقاهت کوتاه تر
  • درد بسیار کم

درد استخوان بعداز عمل چقدر طول میکشد؟

بعضی از افراد ممکن است طول مدت کوتاه تری را برای رفع حالت کبودی و ورم تجربه میکنند ولی در حالت کلی افرادی که جراحی بسته انجام میدهند این عوارض را در کمترین حالت ممکن تجربه میکنند و فقط بعد از گذشت چند روز میتوانند به طور کامل نتیجه ی کامل عمل جراحی را ببینند. ولی در حالت کلی درد حاصل از جراحی بینی بعد از گذشت دو الی سه روز کمتر میشود ولی در صورت ادامه دار بودن باید به پزشک مراجعه کنید تا علت درد استخوان بعد از عمل را به طور کامل بررسی کنند. چرا که یکی از علت درد استخوان بعد از عمل بینی میتواند مربوط به عفونت در قسمت بخیه ها یا زخم ها باشد که باید به پزشک مراجعه شود.

عمل جراحی بینی درد استخوان بینی

آیا درد بعد از عمل بینی غیر قابل تحمل است؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد اصلی ترین عامل مربوط به خود فرد است و بستگی به آستانه ی تحمل درد فرد دارد. اگر استانه ی تحمل درد بسیار پایین باشد فرد را دچار مشکل خواهد کرد که درد زیادی را احساس خواهد کرد و متقابلا برای کسی که تحمل درد بسیار زیادی دارد تحمل این درد بسیار آسان تر است.