آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر می باشد؟

یکی از پربحث ترین روش جراحی بینی میتوان به جراحی بینی با لیزر اشاره کرد. این روش به عنوان یکی از شیوه های جراحی پلاستیک بینی در بین مردم شایع شده است ولی برای همه یانواع بینی ها مناسب نیست و در انواع مختلف بینی مانند بینی گوشتی، جراحی بینی با لیزر نمی تواند باعث ایجاد تغییرات چشم گیر شود. ولی از آنجاییکه به اسم جراحی بدون خونریزی در بین مردم جا افتاده است طرفداران زیادی پیدا کرده است. این در صورتی است که این افراد نمی دانند که لیزر به تنهایی نمی تواند در کوچک کردن بینی نقش موثری داشته باشد. از دستگاه لیزر در جراحی بینی فقط برای افرادی استفاده می کنند که بینی آنها کوچک است ولی با ایرادات کمی همراه است. در مواردی هم برای کسانی که بینی آنها گوشتی است و تصمیم به جراحی دارند برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب از لیزر برای اینکه پوست ضخیم بینی آنها را نازک کنند در حین عمل استفاده می کنند.

جراحی بینی با لیزر

از عمل لیزر بینی میتوان برای از بین بردن جوش های روزاسه پوست استفاده میکنند و برای افرادی که دارای این جوش ها هستند بسیار موثر خواهد بود. افرادی هستند که فکر می کنند که جراحی بینی با لیزر می تواند در شکل بینی آنها معجزه کرده و بینی آنها را دستخوش تغییرات زیادی قرار دهد. از این رو بدون اطلاعات کافی در این رابطه به دنبال انجام آن می روند. بهتر است بدانید که از لیزر در زمان جراحی بینی استفاده می شود. بیشترین کاربرد لیزر در جراحی بینی ایجاد برش های حین جراحی و به علاوه کمک کردن ضخامت پوست بینی های گوشتی نیز می باشد.

جراحی بینی با لیزرمناسب چه افرادی است؟

گفتیم که جراحی بینی با لیزر برای همه انواع بینی ها مناسب نیست. برعکس ممکن است در بعضی از افراد اثرات مخربی هم داشته باشد. به همین دلیل افراد زیر نباید برای انجام این نوع جراحی اقدام نمایند:

  1. کسانی که به تازگی آفتاب گرفته و پوست خود را برنز کرده اند.
  2. برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند.
  3. کسانی که بیماری هایی در رابطه با لختگی خون دارند.

همچنین از جراحی بینی با لیزر می توان برای درمان نوعی بیماری استفاده کرد که می تواند تاثیر زیادی بر درمان آن داشته باشد. نام این بیماری رینوفیما است. نوعی مریضی پوستی در روی بینی می باشد که در بیشتر موارد در بین مردان شایع است. از این رو برای درمان رینوفیما از دستگاه لیزر نیز استفاده می شود.

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیما حسنی
شیما حسنی
1 سال قبل

آیا در جراحی بینی با لیزر کبودی و ورم کمتر است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  شیما حسنی

لیزر مانند تیغ است و مزیت قابل توجهی در مقایسه با تیغ ندارد. در جراحی زیبایی بینی به هرحال باید استخوان را شکست و غضروف ها را برداشت و کبودی و ورم به این دلیل می باشد و به استفاده از لیزر مرتبط نمی باشد .

بیتا
بیتا
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر. مزیت های عمل بینی با لیزر چیه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  بیتا

سلام. وقت شما بخیر. دوره بهبود سریع تر، برطرف نمودن مشکلات بافت بینی، استفاده کمتر از روش های جراحی

مهناز خدایاری
مهناز خدایاری
1 سال قبل

سلام. در جراحی ترمیمی بینی از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. تکنیک های مورد استفاده در این جراحی تفاوتی با جراحی بینی اولیه ندارد ولی در جراحی ترمیمی بینی تمرکز بیشتر بر باز سازی بینی است

فرشباف
فرشباف
10 ماه قبل

آیا در سایر کشور های دنیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  فرشباف

سلام. جراحی بینی با لیزر در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نیست و لیزر فقط میتواند روی پوست بینی تاثیر بگذارد

مهسا لطفی
مهسا لطفی
6 ماه قبل

اگه جراحی بینی با لیزر وجود نداره پس چرا بعضی پزشکا این تبلیغ و دارن؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  مهسا لطفی

سلام. وقت بخیر . اکثر بیمارانی که برای جراحی بینی مراجعه میکنند اولین سوالی که میپرسند این است که آیا جراحی بینی با لیزر امکانپذیر میباشد ؟ ولی باید گفت هیچ جای دنیا جراحی بینی با لیزر وجود ندارد. لیزر صرفا فقط میتواند چربی های زیر پوست بینی را سوزانده و باعث کوچک شدن بینی شود و بیشتر در بینی های گوشتی کاربرددارد.

دکتر محمد صوفی زاده