انواع روش ها برای انجام جراحی بینی گوشتی

عمل جراحی بینی برای بینی گوشتی

بینی همه افراد از ساختار گوشت ، غضروف و پوست می باشد . و با توجه به اینکه بینی افراد با ساختمان و پوست متفاوت است به همین دلیل نتایج عمل متفاوت می باشد.

در عمل جراحی بینی گوشی ، ضخامت پوست زیاد و غضروف ظریفی و کوچکی دارند. همچنین پوست چرب است و غدد چربی زیر پوستی زیادی دارد . به دلیل اینکه تکنیک های قدیمی معمولا برای این نوع عمل بینی فایده چندانی ندارند کم تر بکار برده می شوند. ولی به وسیله تکنیک های نوین ، زیبایی بینی های گوشتی بیشتر امکان پذیر است.

روش‌های جراحی بینی مدرن

در حال حاضر تکنیک های جراحی بینی زیادی به منظور اصلاح بینی‌های گوشتی و همچنین استخوانی وجود دارد که از بسیاری از تکنیک هایی که در گذشته استفاده می شد علمی و جدیدتر هستند . بر اساس جراحی بینی به سبک جدید ، جراح زیبایی همه ی تلاش خود را می‌کند تا از بینی اصلا غضروف و یا استخوانی کم نشود و در صورت امکان به منظور بهتر شدن ظاهر بینی از صورت مواردی به این قسمت اضافه می شود.

در این روش جراح بینی سعی خود را می‌کند که از بافت‌های قسمت های بینی در بخش های متفاوت ، آن‌که به این بافت‌ها احتیاج است، استفاده نماید. در حقیقت جراح بدون استفاده از بافت مصنوعی اقدام به ترمیم بینی فرد می کند . در برخی از موارد در جراحی بینی به شکل مدرن پزشک سعی می کند تا با استفاده از بافت‌های بقیه نقاط بدن به منظور پیوند زدن به بافت بینی اقدام کند . در حقیقت جراح با تغییر شکل دادن بافت، بینی را کوچک و یا بزرگ کرده و به آن ظاهر مطلوبی می‌ دهد. با اهمیت ترین قسمت در روش های جراحی بینی مدرن عوض کردن شکل ظاهری بینی بدون خارج کردن بافت‌های زیادی از آن است.

روش‌های جراحی زیبایی بینی سنتی

در تکنیک های جراحی زیبایی به روش قدیمی معمولا به منظور کوچک کردن بینی بافت‌های زیادی از آن خارج می‌شد. این مدل جراحی زیبایی بینی هم اکنون به وسیله تعداد زیادی از جراحان پلاستیک انجام می شود و معمولا در ظرف شیشه‌ای بافت‌های خارج شده از بینی را به بیمار داده و پیشنهاد می‌کنند در صورت لزوم به منظور جراحی‌های احتمالی بعدی این بافت را نگهداری کنند ؛ ولی ایرادات این تکنیک ها فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود.

با خارج کردن بافت‌های بینی به منظور کوچک کردن ظاهر آن با گذشت زمان و بالا رفتن سن ، پوست بینی شکل چروکیده و افتاده پیدا خواهد کرد و این موضوع به علت تخلیه کردن بیش‌ از اندازه بافت بینی می‌باشد. لازم به ذکر است در این تکنیک ها معمولا مراجعه‌کنندگان بعد از جراحی رینوپلاستی در تنفس خود دچار مشکل می شوند و معمولا به گرفتگی‌های بینی دچار می‌شوند. مورد مهم دیگر در مورد این روش‌ها این است که ظاهر همه ی بینی‌های جراحی شده تقریبا یکی است و این موضوع به سبب استفاده از یک ساختار یکسان در آن‌هاست. در این روش جراحی فقط کوچک کردن بینی مورد هدف است و دقتی به فرم و اجزای صورت نمی شود. همچنین به منظور کوچک کردن سوراخ های بینی فقط روش کوچک کردن پره‌های آن است که طبق روش‌های قدیمی جراحی زیبایی این شکاف ها بیش‌ از اندازه انجام می‌شود.

بعد از عمل جراحی بینی گوشتی فرم بینی ثابت می ماند؟

در عمل جراحی بینی ، غضروف و استخوان بینی برداشته می شود و در نتیجه سبب کوچک تر شدن بینی می شود. ولی همانطور که گفته شد بینی های گوشتی غضروف های ضعیف تری دارند و در صورتی که این غضروف ها بریده شوند امکان دارد برای زمان کمی بینی کوچک و زیباتر شود، ولی با مرور زمان و فعالیت های زیر پوستی، بینی متورم شده و به سمت پایین می آید. به همین علت است درباره شخصی که می خواهد عمل بینی گوشتی کند گفته می شود بعد از جراحی بینی گوشتی به سمت پایین افتاده خواهد شد. ولی بدلیل اینکه بینی گوشتی (fleshy noses) توسط غضروف فرم می گیرند، احتمال برگشت پذیری این بینی ها کم شده و یا حتی امکان دارد این اتفاق نیفتد .

کدام روش برای عمل جراحی بینی کوشتی مناسب تر است ؟

در جراحی بینی گوشتی ، غضروف تقویت می شود. برای این کار غضروف میانی بینی (سپتوم) را برداشته و به وسیله آن غضروف نوک بینی را تقویت می کنیم . به گونه ای که هنگام شروع تغییرات پلاستیکی در بینی، به هیچ وجه تغییر و یا برگشت پذیری در فرم بینی صورت نمی گیرد . برای جراحی این مدل بینی استفاده از روش باز بهترین روش جراحی می باشد. زیرا در روش بسته نوک بینی به خوبی دیده نمی شود و جراح به طور کامل به نوک بینی دسترسی ندارد و این روش معمولا بازده خوبی ندارد .

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامان
سامان
1 سال قبل

سلام. میخواستم بدونم قیمت هرکدوم از روش های جراحی بینی چقدر است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  سامان

سلام. دوست عزیزتعرفه ها نسبت به نوع بینی و نوع عمل جراحی متفاوت است که این تشخیص به عهده ی پزشک جراح میباشد. بنابراین برای کسب اطلاعت تکمیلی باید مراجعه ی حضوری داشته باشید.

فرنوش نصرتی
فرنوش نصرتی
1 سال قبل

سلام . آیا این درست است که بینی بعد از مدتی که از عمل بینی گوشتی گذشت به حالت اول خود برمی گردد ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  فرنوش نصرتی

سلام دوست عزیز . به طور طبیعی بینی عمل شده حدود دو ماه زمان می برد تا نسوج نرم آن حدودی ترمیم شود یا اصطلاحا جوش بخورد و در این مدت تحت تاثیر جاذبه زمین ، بینی به سمت پایین و محل قبلی خود کشیده می شود و چنانچه لازم باشد جراح در این مواقع توصیه هایی از قبیل زدن چسب یا ماساژ و غیره به بیمار می دهد که تا حدی از این پدیده جلوگیری شود و بعد از این مدت دیگر بینی به سمت پایین کشیده نمی شود .

سهیل کیانفر
سهیل کیانفر
1 سال قبل

سلام. تاثیر شستشوی بینی در ترمیم اسکارهای ناشی از جراحی چیست؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. توجه و انجام شستشوی بینی در روزهای ابتدایی بعد از عمل جراحی، باعث ترمیم هرچه بهتر و سریع تر مخاط آسیب پذیر بافت بینی می شود. بنابراین این امر به تسریع روند بهبودی کمک شایان ذکری می نماید

زینبیه
زینبیه
10 ماه قبل

سلام. وقت بخیر. انواع روش ها انجام جراحی بینی گوشتی متفاوته مگه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  زینبیه

سلام. بله و انتخاب نوع جراحی بر عهده ی جراح است

آذرم
آذرم
6 ماه قبل

پزشک برای انجام عمل بینی گوشتی از چه روش استفاده میکند؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  آذرم

سلام. وقت بخیر. پزشک جراح قبل از عمل انواع روش ها برای انجام جراحی بینی گوشتی را برای شما ارائه میدهد و بهترین آن را برای شما برمیگزیند که مناسب شرایط و نوع بینی شماست.

دکتر محمد صوفی زاده