تفاوت پروتز اشکی و پروتز گرد برای سینه

دربین عمل های جراحی پلاستیک رایج  جراحی ایمپلنت سینه (پروتز سینه) از جمله موفقیت آمیز ترین جراحی ها به شمار می آید که نقش بسزایی در بالا بردن اعتماد به نفس در روابط خانوادگی و اجتماعی فرد می گذارد. بایستی به این مساله دقت کرد  قدمت جراحی پروتز سینه بالغ بر 40 می باشد. با گسترش تکنولوژی هر روزه نسل های نوین و با کیفیت تری از ایمپلنت های سینه (پروتز سینه) ها به بازار عرضه می شود.

تفاوت پروتز اشکی و پروتز گرد برای سینه

ایمپلنت سینه (پروتز سینه) ها طبق جنس محتویات درون، نوع، سطح، میزان برآمدگی و فرم می توان تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

جنس محتویات درونی:

کلیه ایمپلنت های سینه( پروتز سینه) از پوششی سیلیکونی سخت برخوردارند. ولی احتمال دارد درون این پوشش از سرم نمکی (سالین) یا ژل سیلیکون باشد که در نتیجه ایمپلنت سینه (پروتز سینه) ها بر طبق این به دو گروه تقسیم بندی می شود. شایان ذکر است به تازگی انواع مخلوطی از ایمپلنت سینه (پروتز سینه) ها که درونشان هم سرم نمکی و هم ژل سیلیکونی وجود دارد، تهیه شده است که در موارد خاصی از آن ها به کار گرفته می شود.

نوع سطح :

هر کدام از ایمپلنت های سینه سالین یا ژل احتمال دارد از  پوششی صاف (smooth ) یا زبر (textured )از جنس سیلیکون برخوردار باشد که نیت از ساخت پروتز سینه های زبر کم کردن  عوارض انقباض کپسولی می باشد. برای هر نوع از این ایمپلنت ها متقاضیانی مختص خود وجود دارد. ولی متقاضیان ایمپلنت های سینه بیشتر هستند.

شکل:

ایمپلنت سینه(پروتز سینه) ها را بر طبق شکل می توان به دو گروه تقسیم بندی کرد: 1- گرد.2- قطره اشکی یا آناتومیکال. در ایمپلنت های گرد در حالت رخ و نیم رخ پروتز همسان و مانند نیمکره است. ولی حالت قطره اشکی بخش فوقانی ایمپلنت ضخامتش کمتر از بخش پایین آن می باشد. پروتز های قطره اشکی با قصد به وجود آوردن حالت طبیعی تر سینه که قسمت فوقانی خالی تر از قسمت پایین است تهیه شده اند و متقاضیان خاص خود را دارند.

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام . میشه توضیح بدین کلا چند نوع پروتز سینه داریم و کدوم یکی از بقیه بهتره؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام . پروتز ها در دو نوع سیلیکونی و اب نمکی هستند که نوع سیلیکونی شباهت بیشتری به بافت سینه دارد و بهتر است.

مژگان عباس زاده
مژگان عباس زاده
1 سال قبل

سلام . پروتز سینه زیر عضله قرار می گیرد یا روی عضله سینه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

در مورد اینکه پروتز در کجا سینه قرار بگیرد تصمیم با پزشک است و بیمار نمی تواند در مورد آن تصمیم بگیرد. قرار گرفتن پروتز روی عضله و یا زیر عضله یک سری مزایا و معایب دارد و پس از معاینه و طبق یک سری فاکتورها انجام می شود که به میزان بافت سینه ، میزان افتادگی سینه ، وضعیت عضله سینه ، شغل فرد ، آیا ورزش حرفه ای انجام می دهد یا خیر بستگی دارد .

محبوبه
محبوبه
1 سال قبل

سلام. آیا انجام پروتز سینه تاثیری در بارداری و شیردهی دارد

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام.پروتز چه روی عضله سینه قرار گیرد و چه در زیر بافت عضله سینه باشد تاثیری بر شیردهی و بارداری فرد ندارد. هیچ تاثیری روی بافت سینه ندارد و فرد می تواند باردار شود و شیردهی به فرزند خود را انجام دهد

فرساد
فرساد
1 سال قبل

اصلی ترین تفاواتی که میتونید برای مدل اشکی و گرد پروتز ها بگین چیه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  فرساد

سلام. پروتز های گرد در حالت نیم رخ و یا رخ کاملا به صورت کروی دیده میشوند ولی در حالت اشکی ضخامت بخش بالاتر کمتر از ضخامت قسمت پایینی است.

تنومند
تنومند
6 ماه قبل

سلام. ایا طول مدت ماندگاری میتواند یکی از دلایل تفاوت پروتز اشکی و پروتز گرد برای سینه به حساب بیاید؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  تنومند

سلام. وقت بخیر. خیر این عامل تفاوت محسوب نمیشود. بلکه همانطور که از نام آن پیداست، ایمپلنت‌های گرد ظاهری کامل و گرد و شکاف بیشتر ایجاد می‌کنند. ایمپلنت‌ های گرد پر از سیلیکون یا سالین، زیبایی‌ شناسی را تقویت می‌کنند و با حجم دادن به سینه‌های پایینی و بالایی، ظاهر شیک‌تری را ایجاد می‌کنند.

دکتر محمد صوفی زاده