جراحى زیبایی پلک بالا

جراحی زیبایی پلک

درمان افتادگی پلک ، عمل جراحی بلفاروپلاستی می باشد . جراحی بلفاروپلاستی شامل برداشتن ظریف پوستهای اضافی و تنظیم چربیهای درون پلک می باشد . این عمل جراحی اغلب تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد.

علائم افتادگی و پف پلک

از نظر ظاهری نشانه های پوست اضافی و پف پلک موجب سنگینی روی چشم می شود. برخی اوقات نیز بر روی میدان بینایی فوقانی تاثیر می گذارد.

جراحی پلک بالا

این نوع عمل جراحی تنها جنبه زیبایی ندارد و بیشتر جنبه درمانی دارد زیرا با گذشت زمان و افزایش سن این مورد در چشم ایجاد می شود.

مراحل جراحی پلک بالا

  • طراحی و محاسبات

با محاسبات دقیق می توانیم مکان برش جراحی، میزان پوست اضافه ای که نیاز است برداشته شود و جایی که چین پلک بالا قرار است در آنجا قرار گیرد را مشخص  می کنیم. در زمان محاسبات و هنگام جراحی باید به این نکته توجه کرد که فاصله میان لبه مژه ها تا زیر ابرو به کمتر از 20 میلیمتر نرسد تا هم زیبایی پلک ایجاد شود و هم تضمینی به منظور بسته شدن طبیعی پلک بالا باشد.

  • برداشتن پوست (برخی اوقات همراه با عضله) اضافه پلک بالا

ثابت ترین کار در جراحی پلک بالا، این است که پوست اضافی که با بالا رفتن سن به وجود آمده را برداریم و با این روش و رعایت استاندارها، می توانیم بدون نگرانی از عوارض خطرناک عمل، تغییر چشمگیر و سودمندی در جوانسازی اطرف چشم به وجود آوریم.

  • اصلاح چربیهای اضافه یا انتقال چربیها

در بعضی از افراد بعد از برداشتن پوست و عضله اضافی پلک بالا، مقداری چربی از بخش هایی که پف بیش از اندازه دارند برداشته می شود. خارج کردن چربی در تمام بیماران به یک شکل صورت نمی گیرد. در بعضی از افراد این کار تنها در بخش میانی پلک بالا نیاز است در صورتی که در بعضی دیگر از افراد در بخش داخلی چشم، چربیهای اضافه خارج می شوند ، همچنین در بعضی از افراد امکان دارد چربیهای اضافه در هر دو بخش خارج شود و در نهایت بعضی از افراد اصلا احتیاجی به برداشتن چربی ندارند و مهمتر اینکه در بعضی از افراد نیاز است چربی ها را تنها از قسمتی که زیاد است به طرف قسمتی که کمبود چربی دارد انتقال دهیم تا مناسب ترین نتیجه زیبایی پلک ایجاد شود.

  • بالابردن و ثابت کردن ابرو همزمان با اصلاح پلک بالا و از همان برش جراحی

همزمان با جراحی زیبایی پلک بالا، جراح می تواند ابروها را اندکی از محل خود بالاتر ببرد و در آنجا ثابت کند. در این روش، قسمت هایی از انتهای ابرو (دم ابرو) از بافتهای زیرین خود آزاد می شود و به محلی بالاتر انتقال می یابند، سپس در مکان جدید به وسیله بخیه هایی به بافتهای زیرین خود بخیه می شود. این روش کاری است که نتیجه جراحی پلک را به طور بسیار مشهودی بهبود می بخشد. همچنین این کار سبب می شود نتیجه ایجاد شده در جراحی پلک به مدت طولانی تری ماندگار بماند.

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهنا
مهنا
1 سال قبل

سلام. من یه دختر 18 سالم. چین پلک من خیلی کوتاهه. آیا با جراحی پلک قابل ترمیمه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  مهنا

سلام خدمت شما دوست عزیز، معمولا امكان اصلاح مشکل چين پلكي، با عمل جراحی پلک وجود دارد

الناز سعیدی
الناز سعیدی
1 سال قبل

سلام . آیا جراحی زیبایی پلک بالا سبب تغییر حالت چشم می شود ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  الناز سعیدی

سلام خدمت شما . جراحی پلک به صورت مستقیم اثری بر خود چشم ندارد اما به صورت غیر مستقیم بر ظاهر چشم تاثیر می گذارد. به طور مثال پلک افتاده ، چشم را کوچکتر نشان می دهد در حالی که پس از جراحی چشم فرد درشت تر به نظر می شود.

یزدان مهر
یزدان مهر
11 ماه قبل

در جراحی پلک بالا چیکار میشه کرد که بخیه معلوم نشه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
11 ماه قبل
پاسخ به  یزدان مهر

سلام. در جراحی زیبایی پلک بالا ، بهترین جراح پلک برای اینکه جای برش پس از بهبودی مشخص نباشد، برش را بر روی خطوط موجود روی پلک ایجاد می کند و پس از تخلیه چربی و بریدن پوست اضافه ، پوست را بخیه می زند

مژده نعمتی
مژده نعمتی
6 ماه قبل

سلام هزینه عمل جراحی زیبایی پلک بالا چقدره؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  مژده نعمتی

سلام. وقت بخیر. برآورد هینه ها بعد از معاینه و به صورت حضوری برآورد میشود.

کیمیا نوبری
کیمیا نوبری
5 ماه قبل

از کجا بدونیم بعد از جراحی زیبایی پلک بالا دچار خونریزی خلف چشم شدیم یا نه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  کیمیا نوبری

سلام. وقت بخیر. علائم خونریزی خلف چشم یا درون حدقه چشم : درد غیر قابل تحمل در عمق چشم،تورم غیر قرینه در دو چشم،بیرون زدگی در چشمها ، بویژه به صورت غیر قرینه،هر گونه کاهش دید،اختلال در حرکت چشمها که بیماران با هر کدام از این علائم ، باید سریعا مورد ارزیابی و معاینه توسط یک چشم پزشک قرار بگیرند .

دکتر محمد صوفی زاده