آیا با آلرژی می توان جراحی بینی انجام داد؟

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند آلرژی است. حالا ممکن است این آلرژی مربوط به فصل باشد یا با خوردن واد غذایی بوجود بیاید. به همین دلیل افرادی که مبتلا به آلرژی هستند برای انجام عمل جراحی بینی نگران این موضوع میشوند که  آیا آلرژی مشکلی بعد از جراحی برایشان بوجود خواهد آورد یا نه؟ علائم آلرژی معمولا با عطسه و سرفه بروز میکند و با آبریزش شدید بینی همراه است. به گفته دکتر صوفی زاده وجود آلرژی و حساسیت های فصلی مانعی برای جراحی بینی وجود ندارد ولی افرادی که دارای آلرژی می باشند باید با دقت بیشتری جراح خود را انتخاب کنند تا صدمه ای به ساختمان داخلی بینی وارد نشود و تنفس فرد را با مشکل مواجه نکند.

جراحی بینی افرادی که دارای آلرژی می باشند به چه شکل انجام می شود؟

افرادی که مبتلا به حساسیت و آلرژی هستند نیز میتوانند مانند سایر افراد جراحی زیبایی بینی انجام دهند با این تفاوت که این افراد بهتر است مراقبت های لازم را قبل و بعد از جراحی داشته باشند و 1 هفته قبل و 2 ماه بعد از جراحی داروهای خاصی که مربوط به آلرژی می باشد را مصرف کنند.

فردی که دارای آلرژی می باشد پس از جراحی بینی  ممکن است احساس گرفتگی در بینی خود داشته باشند پس بهتر است این دسته از افراد قبل از شروع جراحی دارو مصرف کنند تا شرایط مناسبی بعد ازعمل داشته باشند.

pills-before-surgry

آیا انجام عمل جراحی بینی تاثیری در وضعیت آلرژی فرد ایجاد میکند؟

انجام عمل جراحی بینی تاثیر یدر آلرژی ندارد و باعث درمان آن نمیشود. به عبارتی تنها راه درمان آلرژی مصرف دارو می باشد که توسط متخصص در همین زمینه انجام می شود ولی مسئله ای که مطرح است این است که اگر ساختمان داخلی بینی، در هنگام جراحی به درستی جراحی نشود و به عبارتی بیمار پس از عمل بینی خود از مشکلات تنفسی و مشکلاتی از این قبیل رنج ببرد می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای بیمار ایجاد کند. در نتیجه انتخاب جراحی ماهر و توانا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، جراحی که علاوه بر تسلط بر علم زیباشناسی با ساختمان داخلی بینی آشنا باشد.

جراحی زیبایی بینی مانند دیگر جراحی های بینی آلرژی را در مان نمی کند بلکه میتواند عملکرد داخلی بینی را بهبود بخشد و تنفس فرد را بهتر کند.

در آخر باید اشاره کرد دکتر صوفی زاده قبل از جراحی بینی به دقت به سخنان بیماران گوش میدهد و از تمامی مشکلات و بیماری های فرد آگاهی لازم را کسب می کند تا پس از جراحی بینی علاوه بر حفظ زیبایی ، سلامتی مناسبی برای بیمار ایجاد شود.

 

 

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمین عمران زاده
سیمین عمران زاده
1 سال قبل

لطفا علائم حساسیت فصلی رو بگید، چه فرقی با سرماخوردگی داره ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

در حالت کلی اکثر علائم هر دو عارضه مانند آبریزش بینی، ترشحات زیاد، عطسه و سرفه های مکرر می باشد ولی در مورد سرماخوردگی وقوع آن در فصول سرد سال، تب و درد بدن و همچنین شدت ترشحات چرکی،تا حد زیادی میتواند در تفکیک و تشخیص سرماخوردگی از آلرژی مؤثر باشد.

کیوان میری
کیوان میری
1 سال قبل

سلام. من آلرژی دارم. آیا جراحی میتواند به درمان آلرژی کمک کند؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  کیوان میری

سلام.خیر جراحی باعث درمان آلرژی نمیشود و فقط با دارو قابل کنترل میباشد.

غلامحسین دادرس
غلامحسین دادرس
1 سال قبل

سلام. افرادی که دچار آلرژی هستند میتوانند عمل زیبایی بینی داشته باشند

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. عمل جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی شود . مبتلایان به آلرژی بینی هم میتوانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما بسته به شدت علائم بهتر است از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با دارو های ضد حساسیت قرار گیرند

یوسف
یوسف
10 ماه قبل

سلام. من یکی از دوستام جراحی بینی انجام دادن دکترشون گفته برای کسایی که آلرژی دارن امکان جراحی بینی نیست؟ بخ نظر شما آیا با آلرژی میتوان جراحی بینی انجام داد.؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

سلام. آلرژی با جراحی بینی از بین نمیرود ولی اینکه با وجود آلرژی میتوان جراحی انجام داد یا نه باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

سلام. تفاوتی ندارد. جراحی بینی با لیزر همان پلاسما جت است

سمانه گرشاسبی
سمانه گرشاسبی
6 ماه قبل

آلرژی میتونه تونتیجه ی نهایی جراحی بینی تاثیر گذار باشه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل

سلام. وقت بخیر. درجامعه بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی میباشند که در هنگام اقدام به عمل بینی این سوال برایشان ایجاد میشود که آیا با آلرژی میتوان جراحی بینی انجام داد؟ که باید گفت بله. آلرژی هیچ مانعی برای انجام عمل بینی نیست و متقابلا جراحی بینی نمیتواند آلرژی را درمان کند.

دکتر محمد صوفی زاده