عمل جراحی زیبایی چانه کوچک و کوتاه – ژنیوپلاستی

از جمله ویژگی های زیبا بودن شکل ظاهری یک شخص، وجود تناسب میان قسمت های مختلف چهره و تناسب بین آنها می باشد. هنگامی که یک شخص را از زاویه نیم رخ تماشا می نمایید چانه ها اندکی عقب تر از لب ها قرار دارند. اگر شخص به صورت brid face باشد، چانه بیش از اندازه عقب تر از لب ها قرار می گیرد و در زیبایی صورت اثر می گذارد. در این زمان چهره شخص مانند پرنده می شود و بینی و بقیه قسمت های صورت جلوتر از چانه قرار می گیرند و در این حالت چانه کوچک تر به نظر می آید. همچنین هنگامی که چانه در عقب قرار گیرد بینی را بزرگ تر نشان می دهد. در این اشخاص همزمان با جراحی زیبایی بینی باید عمل زیبایی چانه صورت گیرد. امکان دارد چگونگی قرار گرفتن دندانها موجب عقب رفتگی چانه گردد که به وسیله معاینه پزشک مشخص می گردد.

چانه های عقب رفته به چانه هایی می گویند که ظاهر کوچک و یا کوتاهی دارند و یا به سمت عقب کشیده شده اند. این چانه ها در مقایسه با چانه های طبیعی دارای برآمدگی کمتری می باشد و موجب می شود شکل ظاهری چهره فرد، غیرطبیعی دیده شود. همچنین در چنین وضعیتی اغلب دهان (مخصوصا لب بالا) جلوتر دیده می شود و این سبب کاهش زیبایی چهره فرد می گردد.

در این هنگام پزشک بر اساس مسئله ای که برای چانه بیمار ایجاد شده است تصمیم به انجام عمل زیبایی چانه میگیرد. اغلب این نوع جراحی زیبایی به وسیله شیوه های گوناگون انجام می شود.

chaneeee1

شیوه های  گوناگون برطرف شدن مسئله چانه کوچک

الف) تزریق ژل
ب) تزریق چربی
ج) بریدن بخشی از استخوان چانه و جلو کشیدن آن
د) قرار دادن پروتز

از جمله مواردی می باشد که به منظور رفع عقب رفتگی چانه کاربرد دارد.

chaneeee2

قرار دادن پروتز در چانه کوچک

در حال حاضر میتوان به وسیله پروتز، حجم چانه را افزایش داد و به طرف جلو آورد که اثر زیادی در زیبایی فرم ظاهری شخص یه وجود می آورد. بکار بردن پروتز به منظور حجیم کردن چانه و به جلو کشیدن آن شیوه مطلوبی می باشد به دلیل اینکه کمترین آسیب را به شخص وارد می کند و تا کنون مورد حساسیت و یا عفونت و … ایجاد نشده است. جنس پروتزها، فرم ، سایز و ابعاد آنها با هم فرق دارد و همین مورد سبب می گردد تا جراح بر اساس سلیقه خود و احتیاج بیمار اقدام به طراحی چانه و بهبود تورفتگی آن کند. با توجه به اولویت و ترجیح بیمار و پزشک ، جراحی چانه می‌تواند تحت بی‌هوشی عمومی، بی‌ حسی موضعی و یا به شکل نیمه بی‌هوشی صورت گیرد. جراح یک شکاف در صورت به وجود می آورد (درون دهان و یا خارج از آن) و مکان پروتز را در زیر عضلات و بالای استخوان چانه فراهم می نماید. بعد پروتز را در محل قرار می دهد و به وسیله بخیه آن را محکم می کند و در نهایت شکاف ایجاد شده را به وسیله بخیه می بندد.

پروتزها از پلاستیک های فشرده ساخته می شوند و از لحاظ جنس اصلا عوارض و مشکلی برای بدن به وجود نمی آورند. این پروتزها به دلیل منعطف بودنشان اصلا  نابود نمی شوند، نمیشکنند و فرمشان تغییر نمی کند، در نتیجه به عنوان یک عضو همیشگی میتوان از آنها بکار برد. بعضی از پروتزها هم چانه را به سمت جلو می آورند و هم مسائلی مثل انحراف چانه را برطرف می کنند.

chaneeee5

ژنیوپلاستی

ژنیوپلاستی یا بریدن و جلو آوردن بخشی از استخوان چانه از جمله شیوه های دیگر به منظور تقویت چانه است. افرادی که به دلیل کوچک بودن چانه‌ شان و یا برجسته بودن بقیه قسمتهای چهره شان ، شکل صورتشان نامتناسب می باشد و سبب کاهش زیبایی چهره شان شده است، می‌توانند چانه های خود را برجسته نمایند. برای انجام شدن این جراحی درون دهان بین لب و فک تحتانی یک شکاف ایجاد می شود. نسج نرم را از روی استخوان بلند کرده و بخش پائینی چانه را بریده و به سمت جلو کشیده می شود و در محل مناسب با پیچ های ویژه ثابت قرار می گیرد. بعد مکان شکاف درون دهان به وسیله نخ بخیۀ جذب شدنی دوخته می شود.

در ژنیوپلاستی از وسیله خارجی به منظور حجیم کردن چانه بکار برده نمی شود و می توان چانه را به میزان موردنظر به سمت جلو کشید که از مزایای این شیوه به حساب می آید. از جمله معایب این روش آن است که ممکن است به عصب حسی لب پائین صدمه وارد شود و در این زمان معمولا ازقرار دادن پروتز استفاده می شود.

نقش چانه در زیبایی چهره

فرم و سایز چانه عامل مهمی در تناسب و زیبایی چهره می باشد. جراحی حجیم کردن چانه (جراحی ژینوپلاستی یا کاشت پروتز) و یا عمل جراحی کاهش سایز چانه (منتوپلاستی) شیوه های درمانی‌ می باشند که برای بهتر شدن فرم ظاهری چانه یا خطوط فک صورت می گیرند.با توجه به سایر خصوصیات صورت مثل بینی، پیشانی و گونه‌ها، می‌توان از طریق افزایش سایز چانه و یا تغییر فرم آن، تعادل و زیبایی صورت را افزایش داد.

عمل زیبایی جراحی چانه می‌تواند تغییرات زیادی را در راستای زیبایی، تعادل و تقارن در صورت فرد به وجود آورد. به دلیل اینکه چانه نقطه کانونی اصلی چهره به حساب می آید، جراحی چانه می‌تواند به شکل قابل توجهی سبب تغییر در چهره گردد.

chaneee4

 

جراحی ژنیوپلاستی با چه شیوه هایی انجام می شود؟

  • از داخل دهان

جراحی چانه به این صورت می باشد که از داخل دهان شکاف اندکی بین لثه و لب پایین ایجاد می شود سپس بافت روی استخوان را جدا می کنند و بعد تغییرات موردنیاز صورت می گیرد. سپس قسمت شکاف خورده داخل دهان را بخیه می زنند که قابل دیدن نمی باشد.

  • از بیرون دهان

در این شیوه برای انجام تغییرات، شکافی بر روی چین خوردگی طبیعی پوست در قسمت زیر چانه به وجود می آید سپس بافت از روی استخوان چانه جدا می شود و تغییرات لازم صورت می گیرد. بعد قسمت برش خورده بخیه زده می شود.

افراد مناسب به منظور ایمپلنت چانه

  • کسانی که بینی بزرگی دارند
  • کسانی که چانه های کوچک دارند
  • کسانی که دارای گردن های گوشتی می باشند
  • چانه هایی که به فرم مربع می باشد

chaneee3

هزینه عمل جراحی بزرگ کردن چانه

هزینه های عمل جراحی چانه متغیر می باشد. هزینه های عمل جراحی فقط شامل بیهوشی، تجهیزات اتاق عمل یا هزینه های وابسته به آن نمی شود. هزینه جراح طبق تجربه پزشک، نوع جراحی که انجام می شود و محیط جغرافیایی مطب باهم تفاوت دارد. هزینه جراحی چانه شامل:

  • هزینه بیهوشی
  • هزینه تجهیزات جراحی یا بیمارستانی
  • آزمایشات پزشکی
  • البسه مخصوص پس از جراحی
  • تجویزات دارویی
  • هزینه جراح
دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صبا صوفی
صبا صوفی
1 سال قبل

آیا بعد از پروسه ی جایگذاری پروتز رژیم غذایی خاصی باید مصرف کنیم؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  صبا صوفی

خیر. بعد از جراحی همه چیز میتوانید بخورید. ولی در خوردن مواد غذایی جامد بیشتر احتیاط کنید.

حنانه محمودی
حنانه محمودی
1 سال قبل

هزینه عمل جراحی زیبایی چانه چقدر است ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

سلام خدمت شما . هزینه جراحی زیبایی چانه طبق معیارهای گوناگونی مشخص می شود و هزینه ثابتی ندارند . زیرا افراد ساختار استخوانی صورت شان با هم فرق دارد و میزان مشکلاتی که هر فرد تجربه می کند با دیگری متفاوت است. بنابراین کسانی که می خواهند تحت جراحی قرار بگیرند باید ابتدا نزد پزشک جراح معاینه شوند تا هزینه جراحی برای آن ها برآورد شود.

حکمت نیا
حکمت نیا
1 سال قبل

سلام. من ویتامین ها و مکمل ها را مصرف می کنم. آیا من باید قبل از جراحی آنها را متوقف کنم؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. بیشتر ویتامین ها و مکمل ها دارای عوارض جانبی هستند. پس مصرف آن ها ممکن است خونریزی را در حین جراحی افزایش دهند. بهتر است قبل از انجام جراحی لیست دارو هایی که نباید مصرف شود را از جراح خود دریافت کنید.

امیدوار
امیدوار
10 ماه قبل

سلام. جراحی ژنیو پلاستی چه فرقی با پروتز چانه دارد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  امیدوار

سلام. عمل جراحی زیبایی چانه کوچک و کوتاه یا ژنیو پلاستی درواقع همان پروتز چانه است. برای افرادی که چانه کوچک دارند با پروتز چانه را فرم میدهند.

وحید مصطفوی
وحید مصطفوی
6 ماه قبل

برای رفع مشکل چانه کوتاه جراحی به چه صورتی است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  وحید مصطفوی

سلام. وقت بخیر. عموما از پروتز برای ایجاد تقارن صورت استفاده میکنند.

دکتر محمد صوفی زاده