علت پهن شدن بینی بعد از عمل

گاهی ممکن است جراحی بینی با عوارضی همراه باشد که دلایل مختلفی برای بروز این عوارض تاثیر گذار است. یکی از این عوارض پهن شدن نوک بینی است. گاها بعد از عمل میبینیم که بینی فرد به صورت پهن درآمده و دفرمیته شده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم درباره ی علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل صحبت کنیم.

بینی هر فردی به عنوان بزرگترین بخش صورت آن فرد به حساب می آید و بنابراین میتواند تاثیر درخور توجهی روی زیبایی فرد ایجاد کند. همینطور بینی به عنوان یکی از اجزای صورت که قابل تغییر است و میتواند علاوه بر زیبایی در بافت و همگنی بین اجزای صورت تاثیر بگذارد. بین در نقطه ی کانونی صورت قرار گرفته است تاثیر بسزایی در چهره دارد و زیبایی را تحت تاثیر قرار میدهد. به همین دلیل میتوان گفت امروزه جراحی بینی به یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در میان افراد تبدیل شده است. تمایل به انجام عمل جراحی بینی باعث شده افراد برای رفع مشکلات بینی خود به دنبال بهترین جراح باشند تا از بروز عوارض بعد از عمل جلوگیری کنند. گاهی علت پهن شدن بینی بعد از عمل بخاطر عدم تخصص و تجربه کافی جراح میباشد.

تکنیک ها و روش های که از آن برای انجام عمل بینی استفاده میکنند روز به روز در حال بروز رسانی میباشد و روش های مدرن باعث ارائه ی نتیجه قابل قبول تر شده است و درصد خطا و اشتباه و عوارض بعد از عمل را به شدت پایین آورده است.

علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل چیست؟

گاهی بعد از انجام عمل جراحی بینی ممکن است بیمار این احساس را داشته باشد که بینی او از زمان قبل از عمل پهن تر به نظر میرسد که ما میخواهیم در ادامه به علل پهن شدن بینی بعد از عمل بپردازیم.

220996 221527

این عارضه در اکثر مواقع درمورد بینی های گوشتی که دارای پوست ضخیمی هستند رخ میدهد و ممکن است دلیل این امر تورم بیش از حد بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی بعد از عمل میباشد. به همین دلیل گفته میشود برای مشخص شدن نتیجه ی نهایی بعد از عمل باید تا یکسال صبر کنند چرا که قبل از این مدت هنوز تورم وجود دارد و نمیتوان به طور کامل درمورد نتیجه ی عمل نظر داد. ولی این میزان را میتوان تا حدود بسیار زیادی کاهش داد و یکی از راه های جلوگیری از بروز عوارض بعد از عمل بینی انتخاب یک جراح با تجربه و با مهارت است.

عمل بینی برای چه افرادی توصیه نمیشود؟

  • عدم سلامت روان: افرادی که مبتلا به بیماری های روانی از جمله خود بد شکل پنداری هستند. یا افرادی که مبلا به اختلال افسردگی و یا وسواس فکری میباشند. چرا که انجام این عمل برخلاف تصور آنان باعث تشدید حالات اختلالات روحی خواهد شد.
  • جلب توجه: افرادی هستند تصمیم به انجام عمل بینی را صرفا برای جلب توجه دیگران انجام میدهند برای عمل کاندیدای مناسبی به حساب نمی آیند.
  • ایده آل گرا: این افراد به طور ذاتی توانایی تحمل هیچ ایراد ظاهری در خود را ندارند و دقیقا همین عامل باعث میشود تا اقدام به انجام عمل بینی کنند و به همین دلیل فرد مناسبی برای انجام عمل جراحی بینی نمیباشند.
دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاشانی
کاشانی
10 ماه قبل

سلام. علت پهن شدن بینی عمل چیه دقیقا؟ چرا فقط برای بعضی ها این اتفاق میوفته؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  کاشانی

سلام. پهن شدن نوک بینی در بیشتر موارد، در میان بینی های گوشتی با پوست ضخیم مشاهده می گردد. علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل در بینی های گوشتی به این دلیل است که بعد از انجام عمل جراحی بینی، میزان تورم ایجاد شده در نوک بینی در بینی های گوشتی با پوست ضخیم بیشتر از بینی های استخوانی با پوست نازک میباشد.

مینا نامی
مینا نامی
7 ماه قبل

سلام من بینی استخوانی داشتم.عمل کردم.الان ۵ ماه ونیم هست پایین بینیم خیلی پهن وزشت شده.چون دکتردست به پره ها نزده.راهی هست درست بشه..البته دکترم گفته بیا پره ها رو جمع کنم تو مطب ولی من دیگه بهش اعتماد ندارم

Elnaz
Elnaz
1 ماه قبل
پاسخ به  مینا نامی

سلام من هم مشکل شما رو دارم. بهتر شده الان یا نه ؟

دکتر صوفی زاده
مدیر
1 ماه قبل
پاسخ به  مینا نامی

سلام. بهتره به دکتر خودتون مراجعه کنید برای جمع کردن پره های بینی

دکتر محمد صوفی زاده