عوارض پروتز صورت

عوارض پروتز گونه کدام است؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که عوارض پروتز صورت در موارد بسیار اندکی اتفاق می افتد.

شخص بیمار احتمال دارد با ریسک عکس العمل به مواد بی حسی به کار برده شده برای عمل جراحی گونه رو به رو شود. در این رابطه اغلب یک رابطه تععین شده میان عوارض داروی بی حسی و به کارگیری از تنباکو، داروهای ضد افسردگی، و دیگر داروهای شبیه آن وجود دارد. به همین خاطر، بایستی بیمار در خصوص این مسائل با جراح خود پیش از انجام عمل جراحی حزف بزند.

برجسته کردن گونه با مواد پرکننده آسیب و عارضه اندکی دارد و اغلب حاصل آن به تدریج کاملاً برگشت‌ پذیر می باشد. گاهی تزریق چربی سبب نا هماهنگی چهره می‌ گردد، که می‌توان این مساله را با انجام درمان‌های بیشتر برطرف نمود.

برجسته کردن گونه‌ها توسط پروتز یک عمل جراحی می باشد در نتیجه عوارض بیشتری دارد.

عوارض پروتز صورت

  • تورم و کبودی
  • عفونت
  • جابجا شدن پروتز که محتاج عمل‌های بیشتر می باشد
  • پس زدن پروتز یا عکس العمل نسبت به آن احتمال دیده شدن پروتزها با افزایش سن
  • یکی از عوارض پس از عمل جراحی پروتز گونه عفونت است که اغلب قابلیت کنترل آن با به کارگیری از داروهای عادی آنتی بیوتیک موجود در داروخانه ها وجود دارد.
  • در ضمن قرارگیری نادرست پروتز گونه می تواند سبب انتقال آن از محل درست و به وجود آوردن ناهماهنگی در ظاهر صورت گردد. رو به رو شدن با این وضعیت می تواند بعضی مواقع انجام عمل جراحی ثانویه به جهت ترمیم محل پروتز را لازم کند.
دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
1 سال قبل

پروتز صورت چه عوارضی ممکن است بدنبال داشته باشد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  علی

با سلام. جراحی پروتز صورت نیز مانند سایر انواع جراحی عوارضی دارد که شامل خونریزی مختصر کمی درد و تورم و کبودی در ناحیه جراحی که به مرور بهبود خواهد یافت. همچنین اگر مستجکم سازی درست نباشد ممکن است پروتز زیر پوست تکان خورده و باعث ایجاد عدم تقارن در صورت میشود که نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشد.

راضیه جابری
راضیه جابری
1 سال قبل

پس از پروتز گونه چه موارد و مراقبت هایی باید انجام شود؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  راضیه جابری

سلام . پس از جراحی گونه باید برای پیشگیری از عفونت به مدت ده روز از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد و دهان را با سرم نمکی شست و شو داد و از مسواک نرم برای این منظور استفاده کرد. همچنین باید از فشار بر روی محل جراحی و جویدن آدامس و خنده و صحبت زیاد خودداری نمود.

کامروا
کامروا
11 ماه قبل

سلام. عوارض پروتز صورت چیه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
11 ماه قبل
پاسخ به  کامروا

شما بعد از عمل پروتز صورت ممکن است با عوارض خفیفی مانند : کبودی قرمزی پوست بی‌حسی موقت ظاهر شدن برآمدگی‌هایی در محل تزریق رو به رو شوید

کریملو
کریملو
6 ماه قبل

آیا جوش زدن بعد از عمل میتواند از عوارض پروتز صورت باشد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  کریملو

سلام. وقت بخیر. خیر در صورت بروز این مشکل سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دکتر محمد صوفی زاده