ممنوعیت عمل بینی برای سن16و17سالگی

همانطور که میدانید امروزه جراحی بینی به یکی از جراحی های پرطرفدار زیبایی تبدیل شده است و همه ی دختران و پسران و مردان و زنان به انجام این عمل زیبایی تمایل دارند. بینی در بخش مرکزی صورت قرار گرفته است و هرگونه ایراد در آن به طور واضح مشخص است و با انجام عمل جراحی و رفع ایرادات میتواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی هر چه بیشتر چهره داشته باشد.

ولی متاسفانه اخیرا این تمایل به بازه های سنی پایین تر ینی کودکان و نوجوانان نیز رسیده است که در صورت انجام عمل جراحی عوارضی جبران ناپذیر ممکن است به همراه داشته باشد. بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم با عوامل ممنوعیت عمل بینی در سن 16و17 سالگی بیشتر آشنا شویم.

عمل بینی به چه صورتی انجام میشود؟

جراحی بینی را باید با بیهوشی عمومی انجام دهند چراکه پزشک برای انجام این جراحی باید برش هایی در سطح داخلی و یا حتی در خارج از بینی بسته به نوع عمل ایجاد کند و یا مجبور باشد استخوان بینی را تراش دهد و یا ببرد تا تغییرات لازم را در بینی ایجاد کند. اصولا در جراحی بسته هیچ فعالیتی روی استخوان صورت نمیگیرد و پزشک فقط با ایجاد برش در قسمت های داخلی بینی تغییرات جزئی را اعمال میکند ولی در جراحی باز که نیاز به انجام تغییرات بیشتر است باید برش نیز بیشتر باشد تا سطح دسترسی پزشک برای انجام تغییرات نیز افزایش یابد.

عمل جراحی بینی عمل بینی در سن کم جراحی بینی

بهترین سن برای انجام عمل جراحی بینی

یکی از مهمترین عواملی که باعث میشود فرد واجد شرایط انجام عمل بینی شود رسیدن به تکامل رشد استخوان و رسیدن به تثبیت چهره میباشد که اصولا درسن 18 سالگی این اتفاق میفتد. اصولا قبل از رسیدن به این سن که هنوز رشد کامل نشده ممکن است هنوز تغییرات ساختار چهره کامل نشده باشد و یکی از دلایل ممنوعیت عمل جراحی در سن 16و17 سالگی این است که ممکن است بعد از عمل حالت بینی تغییر کند و نیاز به جراحی ثانویه یا جراحی ترمیمی داشته باشد.

عوارض جراحی بینی

امکان بازگشت فرم بینی به حالت اولیه یکی از مهمترین دلایلی است که پزشکان مسئله ی  ممنوعیت جراحی بینی در سن 16و17 سالگی را بیان میکنند.

عوارض بعد از عمل بینی برای افراد کم سن

  • بیهوشی و خطرات بعد از آن
  • احتمال بروز مشکلاتی بر روی تیغه بینی و یا حتی ایجاد سوراخ بر روی آن به دلیل غضروف ضعیف
  • مشکلات پوستی
  • گرفتگی در بینی
  • خونریزی
  • عفونت بعد از عمل
  • تغییر فرم بینی به حالت اولیه

جراحی بینی مردان جراحی بینی کم سالان جراحی بینی زیر 18سال

موارد اورژانسی جراحی بینی در سن کم

  1. مشکلات تنفسی حاد به دلیل وارد شدن ضربه
  2. اختلالات تنفسی مادرزادی مانند انحراف شدید
  3. بسته شدن کامل مجاری بینی
  4. ساختار تنفسی مشکل ساز

جایگاه سن در عمل جراحی بینی:

سن مهمترین معیار جراحی بینی به حساب می آید چراکه اگر جراحی قبل از رسیدن استخوان ها به رشد کامل صورت بگیرد در اینده بین حالت افتاده به خود خواهد گرفت و نیاز به جراحی ترمیمی پیدا میکند. جالب است بدانید علاوه بر ممنوعیت عمل بینی در سن 16و17 سالگی برای سن بالای 60 سال نیز محدودیت هایی وجود دارد

دلایل محدودیت سن بالا برای انجام عمل جراحی

  •  کاهش سرعت بهبود و ترمیم بافت های بینی
  • طولانی تر شدن دوران نقاهت
  • طولانی بودن دوره ی بهبودی زخم ها و ترمیم آن ها
  • دارابودن سلامت کامل عمومی
  • تایید پزشک برای انجام عمل جراحی
دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بردیا برومند
بردیا برومند
1 سال قبل

سلام. در حالت کلی سن مناسب برای جراحی زیبائی بینی چه زمانی است؟

ادمبن
ادمبن
1 سال قبل

سلام. سن قانونی که فرد می تواند برای خودش تصمیم بگیرد 18 سال است . ولی از لحاظ علمی دخترها از 16-18 سالگی و پسرها از 18-20 سالگی میتوانند مورد جراحی زیبائی قرار بگیرند به شرط اینکه رضایت والدین وجود داشته باشد . در مورد حد نهائی سن برای راینوپلاستی هم باید گفت که حتی تا 60 سالگی نیز به شرطی که بیماری داخلی وجود نداشته باشد امکان جراحی وجود دارد .

محمد باوری
محمد باوری
10 ماه قبل

دلیل اصلی ممنوعیت عمل بینی در سن16و17سالگی چیست؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  محمد باوری

سلام. وقت بخیر. بینی تا سن 18 سالگی به نهایت رشد میرسد. و دیگر تغییری در ساختار آن ایجاد نمیشود که فرد نیاز به جراحی ثانویه پیداکند

همایون سنجش
همایون سنجش
6 ماه قبل

اصلی ترین دلیل ممنوعیت عمل بینی برای سن 16 و 17 سالگی چیه درواقع؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  همایون سنجش

سلام. وقت بخیر. اصلی دلیل عدم تکمیل رشد جسمی و آمادگی ذهنی کامل فرد است.

دکتر محمد صوفی زاده