نکات مهم در جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی چیست؟

جراحی بینی عروسکی یا فانتزی یکی از انواع محبوب جراحی رینو پلاستی به حساب می آید که در آن با بالا اوردن پل بینی زیبایی خاصی به چهره فرد میدهد. طی جراحی عروسکی بینی کوچک و سربالا و کمی قوس دار میشود و بین بانوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. انتخاب نوع فرم بینی به سلیقه ی فردی ربط دارد و اینکه چه انتظاری از جراحی میرود نیز یک انتخاب شخصی میباشد که بعد از مشاوره، بررسی ها و علم زیبایی شناختی استاندارد صورت و همچنین تجربه ی پزشک جراح تعیین شده است.

جراحی عروسکی جراحی بینی عروسکی عمل بینی عروسکی

استانداردهای زیبایی بینی:

  • اندازه
  • فرم
  • زاویه بینی در مقایسه با سایر اجزای صورت و کل صورت 

نکات مهم در جراحی بینی فانتزی

رعایت فاصله بین لب و بینی برای جلوگیری از ایجاد حالت خوکی در بینی باید به گونه ای ایجاد شود که شکل بینی حالت خوکی نگیرد.

توجه به فرآیند تنفسی بینی، زمانی که بینی بسیار کوچک شود موجب به وجود آمدن مشکلات تنفسی خواهد شد.

رعایت تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت.

عمل بینی عروسکی دکتر صوفی زاده جراحی بینی عروسکی دکتر صوفی زاده

در بعضی موارد از روش هایی به منظور جراحی بینی عروسکی استفاده می شود که مهم ترین آنها عبارتند از:

– استفاده از ایمپلنت: شاید جراح برای دستیابی به زیباترین و بهترین خط بینی احتیاج به استفاده از ایمپلنت مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکون پیدا کند. ایمپلنت باعث بالا رفتن پل بینی در دو زاویه شیب میان ریشه و نوک بینی می شود. به منظور ایجاد زاویه مناسب نوک بینی از غضروف های خود شخص استفاده می شود. این غضروف ها از تیغه بینی یا از بافتهای گوش برداشته شده و به نوک بینی پیوند می خورد. به وسیله ایمپلنت و پیوند غضروف ، بینی دارای شیب سرسره ای شده که کاملا جراحی طبیعی می باشد.

– جراحی پلاستیک سه بعدی: جراحی بینی عروسکی احتیاج به اطلاعاتی از آناتومی صورت از جمله خطوط آن دارد. به همین دلیل از جراحی پلاستیک سه بعدی بکار برده می شود تا بینی به طور طبیعی و به تناسب صورت جراحی شود. در این جراحی ایمپلنت بینی به دقت تراشیده می شود .

روش های جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی به روش بسته: در این روش جراحی برش ها در بخش داخلی بینی صورت می گیرد. این شیوه جراحی به منظور ایجاد تغییرات کوچک استفاده می شود. در این جراحی جای برش ها به هیچ عنوان دیده نمی شود و به همین دلیل در اکثر مواقع از این روش به منظور جراحی بینی استفاده می شود.

جراحی بینی به روش باز: برش هایی در بخش خارجی بینی ایجاد می شود. این روش در جراحی های پیچیده بینی صورت می گیرد و اغلب در موارد ویژه از آن استفاده می شود.

بینی عروسکی دماغ عروسکی

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا میرزازاده
مینا میرزازاده
1 سال قبل

سلام چه زمانی برای جراحی بینی عروسکی مناسب است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

سلام دوست عزیز . اغلب بینی تا سن بلوغ (حدود ۱۶ سالگی) به رشد خود ادامه می­دهد و بعد از آن این رشد متوقف می شود . به همین دلیل انجام جراحی بینی عروسکی را تا قبل از این سن انجام ندهید .

پگاه احسان پور
پگاه احسان پور
1 سال قبل

بعد از جراحی بینی عروسکی باید جلوی عطسه‌مان را بگیریم یا عطسه کنیم ؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

سلام دوست عزیز . به‌ دشواری می توان جلوی عطسه کردن را گرفت اما شدت عطسه را با کاهش مقدار هوای دم و بازدم می توان کم کرد و برای پیشگیری از برگشت فشار ناگهانی به درون بینی بهتر است با دهان باز و بدون اینکه با دست‌ها جلوی بینی را بگیریم عطسه شود تا فشار به داخل بینی برگشت داده نشود.

سارا
سارا
1 سال قبل

چه زمان بعد از عمل بینی عروسکی می توان باردار شد؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. حداقل 6 ماه بعد از عمل بینی می توان باردار شد

هما زاکانی
هما زاکانی
10 ماه قبل

سلام به دوستان. جراحی بینی عروسکی از جمله جراحی های حساس بینی است یعنی اگر نکات مهم جراحی بینی عروسکی توسط جراح رعایت نشود ممکن است در اینده با مشکلاتی مواجه شوید. بنابراین انتخاب یک جراح بسیار حیاتی و تعیین کننده است

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  هما زاکانی

سلام. بله اگر در جراحی بینی عروسکی بافت بینی زیاد از بین برود ممکن است در اینده با مشکلات تنفسی رو به رو شوید. بنابراین بهتر است در انتخاب پزشک جراح کمال دقت را داشته باشید

هدایت پور
هدایت پور
6 ماه قبل

چه ویژگی بارزی برای جراحی بینی عروسکی میشه در نظر گرفت؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  هدایت پور

سلام. وقت بخیر. زاویه ی بین لب بالا با نوک بینی یکی از نکات مهم در جراحی بینی عروسکی به حساب می اید

دکتر محمد صوفی زاده