پروتز گونه با تزریق چربی و ژل

تزريق ژل

یک نوع روش پروتز گونه  بدون نیاز به جراحی، تزريق ژل‌ می باشد که کاملا بي‌خطر و بدون آسیب است که با به کارگیری از فيلرهايي که به شکل طبيعي در پوست انسان يافت مي شود، مي باشد . به همين علت این متد از پر تقاضاترین متد هاي حجم دهي و فرم دهي به گونه به شمار می آید. تزريق ژل گونه مي‌تواند به‌ جهت برقراری تعادل صورت، به وجود آوردن تقارن و ایجاد حجم دهی بیشتر اعضای طبيعي صورت مثل بزرگ کردن چانه و گونه و لب به کار گرفته می شود. به علت آنکه تزريق گونه با هيالورونيک که در پوست انسان وجود دارد صورت می گیرد ضمن برجسته کردن و فرم دهي به گونه سبب بالا رفتن رطوبت پوست نيز مي گیرد.

تزريق ژل گونه فوق العاده راحت انجام می شود. در اين متد، ژل‌ها به‌ آهستگی به مناطق دلخواه در بالا و  يا جوانب گونه‌ها تزريق مي‌شود. مدت دوره بهبود آن خیلی سریع انجام می شود. حاصل تزريق ژل براي حجم دهی به گونه فوري است و فرد سریعا تغييرات و جذابيت را می تواند ببیند. اغلب حاصل تزريق تا ۲ سال ماندگاری دارد. در مجموع، تزريق ژل در گونه فاقد درد است.

يکي از مناسب ترین پرکننده‌ها براي تزريق ژل گونه ، ژل هيالورونيک است که به طور طبيعي در بدن انسان وجود دارد. پزشکان از آن جهت حجم دهی, فرم دهي و بالابردن جذابيت اعضای گوناگون صورت مثل لب، گونه، چانه، زاويه دادن به فک پايين، برطرف سازی خطوط لبخند و سن، برطرف کردن گودي زير چشم و موارد ديگر به کار می برند.

ژل ژوويدرم اولترا براي خطوط ريز ایده آل است و به جهت رفع چين و چروک‌هاي عميق روش مناسبی به شمار نمی آید. همچنين اين نوع فيلر به جهت بالا بردن حجم در بافت صورت به ویژه براي پر کردن چين و چروک‌ها خطوط ريز به کار می آِد. ژل ژوويدرم اولترا را مي‌توان در قسمت های نزديک به پوست‌هاي نازک مثل اطراف دهان و بيني به کار برد. جوودرم اولترا XC را مي‌توان در لب‌ها به جهت حجیم کردن آنها تزريق کرد.

ژل هيالورونيک اسيد ماده‌اي در تعامل با بدن مي‌باشد که علیرغم عنوان آن، فاقد هر نوع اسیدی می باشدو قابلیت جذب در بدن انسان را دارد و ساخته شده از پروتئين و گلوکزامين است. اين متد بدون تشکیل کبودي و کاملاً فاقد درد صورت می گیرد  و بعد ازآن قادرید به کارهای روزمره خود بپردازید و در محل کارتان حاضر شوید.

تزريق چربي

با افزایش سن تغيير محسوسی در بستر چربي چسبيده به استخوان گونه به وجود می آید؛ اين بستر قسمت کوچکي از چربي می باشد که به طور دقیق در زير پلک پاييني روي استخوان گونه قرار گرفته است. در دوران جواني، اين بستر وسیع و نرم است و حالتش مثل يک بالش است، ولی با افزایش سن، آویزان و بي‌حالت مي‌شود و آغاز به کيسه‌اي شدن مي‌کند، که همين مساله سبب می گردد ناحيه زير چشم برجسته شود.

بخش هایی که از چربي خالي شده يا به شکل گود و فرورفته در آمده اند را می شود با تزریق چربي به فرم اولیه بازگرداند. در اين عمل که با عنوان تزريق چربي يا تزريق ذرات ريز چربي نامگذاری شده است، در فرآیند حجیم کردن گونه بدون جراحی با تزریق چربی، ابتدا چربي از قسمتی از بدن (مثل باسن، نواحی لگن يا ران‌ها) گرفته مي‌شود و بعد از فرآوري شدن به قسمت های مورد نياز تزريق مي‌شود تا فرم و حجم خود را مجددا به دست آورد. يکي از ویژگی های گونه گذاري بدون جراحي و با جابه جا کردن چربي آن است که از چربي بدن خود بيمار بهره می جویند و به همين خاطر خطر پیدایش واکنش آلرژيک يا پس زدن چربي در عمل گونه گذاري به وسیله بدن امکان پذیر نیست.

در متد تزريق چربي گونه براي گونه گذاري، که اغلب تحت تأثير داروهاي آرام‌بخش يا بيهوشي عمومي صورت می گیرد، بعضی مواقع پزشک چربي برداشته‌شده از قسمت ديگري از بدن مثل نواحی لگن يا باسن را به طور مستقیم به گونه‌ها تزريق مي‌کند. مي‌توان توقع داشت که تا ۱۰ روز بعد از عمل گونه گذاري با تزريق چربي اندکی متورم باشد؛ همچنين، معمولا ۳۰ تا ۵۰ درصد از چربي به‌ صورت پایدار باقي مي‌ماند تا تغييري مثبت در فرم گونه به وجود آمده و حجم آن بیشتر شود.

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته
فرشته
1 سال قبل

پروتز گونه با تزریق چربی چگونه انجام میشود؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

با سلام و عرض ادب. همانطور که میدانید یکی از روشهای جوانسازی پوست صورت و حجیم سازی گونه بدون جراحی، تزریق موادی به نام فیلر می باشد . این روش با پرکردن چروک ها و حفره های موجود در پوست باعث حجیم کردن و جوانسازی گونه می شوند .

مهدیه برومند
مهدیه برومند
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

سلام. آیا مشاوره با پزشک قبل از تزریق ژل ضروری است؟

غزل احسانی
غزل احسانی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . جنس پروتزهای گونه از چیست؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  غزل احسانی

سلام خدمت شما . در حال حاضر در ایران، از دو نوع پروتز گوناگون استفاده فراوان می شود. شایع ترین پروتز گونه ای که در ایران استفاده می شود، پروتز سیلیکونی است. بسیاری از بیماران به دلیل ارزان بودن و تهیه آسان این پروتز، از آن استفاده می کنند.

نسرین
نسرین
1 سال قبل

سلام
دکتر صوفیزاده زاوبه سازی صورت با ژل رو هم انجام میدن؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام/ بله لازم است زیرا پزشک خصوصیات صورت شما را مورد بررسی قرار می دهد و تقارن آن را مورد بررسی قرار می دهد و به شما پیشنهاد می کند که چه میزان و در چه نقاطی به تزریق ژل نیاز دارید. پزشک هم چنین شما را از عوارض و مراقبت های قبل و بعد از تزریق آگاه خواهد کرد.

مونس
مونس
11 ماه قبل

پروتز گونه چه تفاوتی با تزریق چربی و ژل دارد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
11 ماه قبل
پاسخ به  مونس

سلام. عمل پروتز گونه دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از: کاشت گونه ای که این نوع پروتز به صورت مستقیم در استخوان گونه قرار می گیرد و باعث برجسته شدن بیشتری خواهد شد. پروتز زیر گونه ای که باعث می شود که لاغری گونه و افتادگی صورت برطرف می شود. نوع بعدی ترکیبی است که این نوع باعث بهبود و زیبایی در وضعیت استخوان های صورت خواهد شد. در حالیکه تزریق ژل گونه نوعی دیگر از روش های برجسته سازی گونه و جوانسازی پوست است که در این روش بدون انجام جراحی، ژل را تزریق می کنند و سپس آن قسمت را ماساژ می دهند تا ژل تزریق شده به خوبی شکل بگیرد، این تزریق حدوداً یک ساعت زمان می خواهد.

معیاری
معیاری
6 ماه قبل

پروتز گونه با تزریق چربی و ژل چه فرقی داره؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل
پاسخ به  معیاری

سلام. وقت بخیر. پروتز گونه یا کاشت یک روش دائمی میباشد ولی تزریق چربی و ژل نیاز به ترمیم دارد

دکتر محمد صوفی زاده