کاشت گونه دائمی

جراحی گونه گذاری

گونه گذاری به عمل برجسته سازی گونه ها گفته میشود که سبب ایجاد جذابیت در ناحیه صورت و گونه ی فرد میشود. عمل جراحی گونه گذاری به روش های مختلفی انجام میشود :

تزریق ژل گونه

تزریق چربی گونه

گونه گذاری با کاشت پروتز گونه( از رایج‌ترین روش‌ها)

کونه گذاری معمولا با لیفت مقداری از پوست صورت نیز همراه میباشد که باعث از بین رفتن پین و چروک ها و افتادگی پوست اطراف گونه میشود. ولی با این حال این عمل را به هیچ عنوان نمیتوان جایگزین عمل لیفت صورت به حساب آورد.

مزایای گونه گذاری

این امری کاملا طبیعی است که هر عملی در جهت زیبایی انجام شود تاثیر مستقیم برروی ظاهر فرد خواهد گذاشت که گونه گذاری خود نیز یکی از انواع این عمل های زیبایی به حساب میآید که تغییرات مثبتی را در چهره فرد ایجاد میکند.در ادامه به برخی از مزایای انجام عمل زیبایی گونه میپردازیم

  1. رفع افتادگی صورت
  2. ایجاد کانتور طبیعی
  3. رفع افتادگی لب ها
  4. از بین بردن چین و چروک های پوستی
  5. از بین رفتن غبغب
  6. برطرف کردن گود رفتگی چشم‌ها
  7. گونه گذاری با کاشت پروتز

کاشت پروتز یکی از رایجترین روش های گونه گذاری به حساب می آید که با سوار شدن ایمپلنت مخصوص (از جنس سیلیکون) برروی استخوان گونه همراه است. این جراحی یک روش جراحی باز به حساب می آید

طریقه ی عمل گونه گذاری با کاشت پروتز:

کاشت پروتز در گونه جذابیت بیش از پیش در چهره ی شما ایجاد خواهد کرد که از ساده ترین و آسانترین روش های پروتز گونه به حساب می آید. این جراحی هم با بیهوشی هم با بیحسی موضعی انجام میشود که برای جایگذاری پروتز، پزشک طبق صلاح دید خود برش را از زیر چشم یا داخل دهان ایجاد میکنند. پس از جایگذاری ایمپلنت در محل مورد نظر و تثبیت شدن آن محل برش خورده بخیه زده میشود و عمل جراحی به پایان میرسد. مدت زمانی که برای انجام جراحی گونه و کاشت پروتز نیاز است ۳۰ الی ۴۵ دقیقه است. در این عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و فقط بیمار با رعایت نکات مراقبتی میتواند در منزل استراحت کند.

 عوارض جراحی کاشت پروتز

  1. بوجود امدن تورم و کبودی در اطراف محل برش
  2. امکان ایجاد عفونت در محل زخم
  3. امکان صدمه به اعصاب یا رگ های گونه
  4. احتمال جاماندن جای اسکار
  5. برجستگی نامتقارن در ناحیه گونه
  6. احتمال حرکت پروتز در زیر پوست

مزایای ایمپلنت گونه

  • ایجاد زیبای جذابیت ظاهری بیشتر در چهره فرد
  • ایجاد تناسب در چهره و اجزای صورت
  • جوانسازی پوست صورت
  • از بین رفتن چین و چروک پوست با لیفت نسبی
  • ایجاد تناسب بین بینی و گونه

 

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نایاک
نایاک
1 سال قبل

سلام. ممکنه جراحی گونه نیاز به ترمیم پیدا کند؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل
پاسخ به  نایاک

سلام خدمت شما. دوست عزیز اگر عمل به دست پزشکی که ماهر نیست انجام شود و فرایند مستحکم سازی به درستی انجام نگیرد. ممکن است پروتز زیر پوست جا به جا شده و بد فرم شود و باعث ایجاد عدم تقارن در صورت خواهد شد. در این مواقع است که مجبور به انجام عمل ترمیمی خواهید شد.

گلاره حسینی نژاد
گلاره حسینی نژاد
1 سال قبل

سلام خدمت شما . دوران نقاهت یا بهبودی پس از جراحی پروتز گونه چقدر زمان می برد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
1 سال قبل

سلام . پس از جراحی مقداری تورم و کبودی خفیف وجود خواهد داشت. دوران نقاهت برای افراد مختلف متغیر می باشد. اغلب پس از یک هفته می‌توانید به روال عادی روزانه و سرکار برگردید و برای بیشتر افراد تا دو هفته پس از کاشت گونه ، اینکه جراحی انجام داده‌اید قابل تشخیص نمی باشد. ممکن است که جراح پلاستیک شما تا چند روز بعد از جراحی برای شما داروی مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کند. همچنین استفاده از کمپرس یخ به مدت نیم ساعت در روز بر روی نواحی ورم کرده توصیه میشود.

سحر
سحر
1 سال قبل

آیا این امکان وجود دارد که بعد از عمل جراحی گونه نیاز به جراحی دوم باشد؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام.قرارگیری نامناسب پروتز گونه، می تواند باعث حرکت آن از محل صحیح و ایجاد عدم تقارن در ظاهر صورت شود. مواجه شدن با این شرایط می تواند گاهی اوقات انجام عمل جراحی ثانویه برای اصلاح محل پروتز را لازم کند.

ناشناس
ناشناس
11 ماه قبل

جراحی کاهش استخوان گونه چیه؟ برای کاشت گونه دائمی لازمه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
11 ماه قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام. جراحی پلاستیک کاهش استخوان گونه که به آن جراحی کاهش زایگوما نیز گویند روشی برای کاهش استخوان گونه می‎باشد. این روش که قابل اجرا به کمک دو تکنیک متفاوت اصلاح استخوان گونه و یا اسئوتومی تهاجمی استخوان گونه است با هدف کاهش عرض صورت در ناحیه گونه انجام می‎شود. برای این مهم پزشک برشی در امتداد خط مو و یا در داخل حفره دهان ایجاد می‎نماید تا مقدار کمی از استخوان به کمک اره مخصوص تراشیده شود. بخیه‎های ناشی از این جراحی جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارد.

نیلوفر کیانی
نیلوفر کیانی
6 ماه قبل

کاشت گونه دائمی چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

مدیر سایت
مدیر سایت
6 ماه قبل

سلام. وقت بخیر. هر عملی ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. در صورتی که جراح پلاستیک باتجربه و حرفه‌ای پیدا کنید، احتمال ایجاد عوارض بسیار پایین می‌آید. با این حال برخی عوارض کاملا طبیعی بوده و بیشتر افراد این عوارض را تجربه خواهند کرد که میتواند شامل: کمی بی‌حسی یا خونریزی در ناحیه گونه‌ها باشد

دکتر محمد صوفی زاده