یک، دو و سه ماه بعد از عمل بینی

در حالت کلی میتوان گفت افرادی که عمل جراحی بینی انجام میدهند میخواهند مشکلات ظاهری یا تنفس بینی خود را اصلاح کنند که این ایرادات میتواند شامل وجود قوز یا کجی یا عدم تقارن در ظاهر بینی باشد و یا مشکلات تنفسی شامل پولیپ یا انحراف و غیره باشد. در این میان مهمترین مسئله این است که مراقبت های بعد از عمل مخصوصا در طول یک، دو و سه ماه بعد از عمل بینی از نقش ویژه ای برخوردار است که در ادامه ی این مطلب میخواهیم به مراقبت های بعد از عمل در طول سه ماهه ی بعد از عمل جراحی اشاره کنیم.

مهمترین نکته مراقبت های لازم در طول یک، دو و سه ماه بعد از عمل بینی

 تغذیه

یکی از مهمترین مواردی که بعد از عمل جراحی باید به آن اهمیت دهید تغذیه ی مناسب است و اینکه چه غذاهایی برایتان ممنوع و چه غذاهایی مفید است

چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهایی که نرم باشند مانند: انواع پوره و سوپ که نیاز به جویدن ندارد و میتواند به عنوان رژیم کوتاه مدت مناسب این دوره به حساب بیاید.

غذاهای با فیبر زیاد: بعد از انجام عمل رینوپلاستی ممکن است کمی دچار یبوست شوید بنابراین غذاهایی که حاوی فیبر باشد در درمان این مشکل میتواند موثر باشد. چند نمونه از غذاهای فیبر دار مناسب بعد از عمل:

  • هویج پخته
  • نان
  • بروکلی
  • روغن زیتون
  • اسفناج پخته شده

غذاهای التیام بخش زخم: غذاهای که روند ترمیم زخم را بالا میبرند مانند گوشت گوسفندی، مواد مغذی حاوی ویتامین های A , B، خوراکی های حاوی زینک نظیر ماهی

ورزش

یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار در نتیجه ی عمل ورزش صحیح و مناسب زیر نظر پزشک و دقیقا مطابق صلاح دید ایشان است. اما بهتر است بدانید حرکات صحیح ورزشی است که به بینی فشار وارد نکند و همچنین ضربان قلب بالا نرود.

binimardan1 binimardan2

ورزش های مناسب دوران یک، دو و سه ماه بعد از عمل بینی:

پیاده روی آهسته و پیوسته روزانه حدود ۳۰ دقیقه.

نحوه ی ماسک زدن:

بعد از انجام عمل بینی طرز زدن ماسک میتواند تاثیر مهمی در نتیجه ی عمل داشته باشد. اصولا بهتر است تا هفت روز بعد از عمل از منزل خارج نشوید ولی اگر مجبور به خروج شدید یا اینکه بعد از دوره، هنگام استفاده از ماسک آهنی که روی بینی قرار میگیرد را از داخل ماسک خارج کنید و ماسک را روی صورت خود فشار ندهید. توجه داشته باشید که نوک بینی با ماسک برخورد نکند. این احتیاط را تا حدود ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل رعایت کنید.

حمام رفتن:

اولین موعد حمام رفتن بعد از عمل زمانی است که حداکثر ۴۸ الی ۷۲ ساعت از زمان عمل بینی سپری شده باشد.

239913
جراحی بینی

نکات مهم هنگام استحمام بعد از عمل بینی

  • مدت اولین حمام بعد از عمل باید خیلی کوتاه باشد. (برای جلوگیری از ایجاد عفونت و تورم بیشتر)
  • باید دقت داشته باشید که گچ بینی خیس نشود.

 

دکتر محمد صوفی زاده

دکتر محمد صوفی زاده فارغ التحصیل دانشگاه پهلوی، از شعب دانشگاه پنسیلوانیا در ایران هستند و ایشان تقریباً در تمام آزمون ها جزو رتبه های برتر کشور بودند. دکتر صوفی زاده با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه طبابت و حدود سه دهه سابقه فعالیت در شاخه تخصصی جراحی بینی و صورت، جزو جراحان به نام و چهره های شناخته شده و پیشکسوت در این حوزه محسوب می شوند و آمار بیش از 26000 جراحی زیبایی خصوصاً عمل بینی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرستو
پرستو
1 سال قبل

سلام. آیا بینی گوشتی رامی توان عمل کرد ؟

ادمین
ادمین
1 سال قبل

سلام. مفهوم بینی گوشتی از نظر جراح و از نظر مردم عادی دومقوله مختلف است . معمولا مردم عادی به هر نوع بینی که نوک بزرگ دارد گوشتی می گویند . درحالی که ممکن است بزرگی نوک بینی به علت غضروف بزرگ آن باشد که از نظر جراح این نوع بینی گوشتی نبوده غضروف کاملا به اقدامات جراح جواب می دهد . اما بزرگی نوک بینی ممکن است به علت چربی زیاد زیر پوست یا پوست ضخیم آن باشد . و این نوع بینی واقعا گوشتی بوده و کمتر به اقدامات جراح جواب می دهد . عموما بینی گوشتی مانع کلی برای انجام عمل جراحی بینی نیست فقط ملاحظات خاصی در تکنیک عمل آنها وجود دارد که جراح باید آنها را در نظر گرفته و با صحبت بیشتر با بیمار انتظارات او را برآورده کرده و نسبت این انتظارات را با نتیجه احتمالی عمل بررسی کرده که نهایتا بتواند به نتیجه ای که درحد انتظار معقول بیمار و خواسته جراح است برسد.

مالکی
مالکی
10 ماه قبل

سلام. وقتتون بخیر. بینی گوشتی هزینه ی عملش با بینی استخوانی متفاوت است؟

مدیر سایت
مدیر سایت
10 ماه قبل
پاسخ به  مالکی

سلام. برای برآورد هزینه ها باید به مطب مراجعه کرده و هزینه را از پزشک دریافت کنید

...
...
7 ماه قبل

دوماه از عملم گذشته میتونم پیاده روی اربعین برم؟

دکتر محمد صوفی زاده